Akademická jóga

Termín kurzu: úterý 16.15–17.45 (sál IB 307)
Cvičící: Mgr. Vukica Janković, Ph.D.

Předmět Akademická jóga pomáhá cvičícím k docílení psychicko-fyzické rovnováhy.

Cvičení podporují rovnoměrnou aktivizaci svalů a zvyšují úroveň pohyblivosti, koordinace pohybu a nastolování rovnováhy… Účastníci kurzu se učí, jak mají správně dýchat, stejně jako si osvojují způsoby dýchání, jež vedou ke zlepšení soustředění. Techniky jógové relaxace pomáhají cvičícím dosáhnout hluboké obnovy aktivizovaného svalstva, ale zároveň také docílit duševního klidu. Akademická jóga má vliv na zvýšení sebemotivace (intrinzická motivace). Rádi ji praktikují studenti i profesoři, a to díky nadmíru příznivým účinkům, které s sebou tato metoda přináší.

Výsledky Akademické jógy:

  • Rovnoměrná aktivace svalstva – realizací „svalové pulsace“ (ásány).
  • Pravidelné okysličování a revitalizace dosažená technikami dýchání (pránájámy).
  • Duševní klid – docílen účinnými technikami meditace (dhjána).
  • Udržení pozornosti – docílena technikami soustředění (dhárana).
  • Potvrzení humanitních hodnot: pravdivost, dobrota, svoboda, mravnost – podporuje sebemotivaci.

PŘIHLÁŠKA